صادرات گل و گیاه زینتی از ایران در جهان چه رتبه ای دارد؟

 

طبق مطالعاتی که در منابع مختلف به ثبت رسیده، صادرات انواع گل و گیاه از ایران به کشورهای جهان طبق رتبه بندی در رتبه ۱۰۷ قرار می گیرد. ایران، بزرگ ترین کشوری است که آب و هوای مساعد برای پرورش انواع گیاهان زینتی دارد. خاک ایران، حاصلخیز است و حجم زیادی از گیاهان به کشورهای مختلف صادر می شود.

 

اگرچه کشور هلند، رتبه اول را در صادرات انواع گل های آپارتمانی و گیاهان زینتی دارد، اما کشور ایران هم توانسته به رتبه خوبی برسد. بعد از کشور هلند، کشورهای آلمان، ایتالیا، بلژیک و اسپانیا قرار دارند.

اینکه کدام کشور را برای صادرات انواع گل و گیاهان زینتی انتخاب کنیم، یک مهارت است. مطالعات بازار نشان می‌دهد که گل و گیاه ایران در بازارهای اروپایی بسیار طرفدار دارد. طبق مطالعات، کشور لهستان می‌تواند مقصد مناسبی برای صادرات گیاهان زینتی باشد.

صادرات انواع گل و گیاه از ایران به کشورهای آمریکا، سوئد، فرانسه و ایتالیا نیز انجام می گیرد. کشورهای روسیه، آلمان، ایتالیا، چین، ترکیه و فرانسه هم می‌توانند هدف های خوبی برای صادرات انواع گیاه و گل های زینتی باشند.

صادرات به برخی از این کشورها راحت‌تر انجام می‌گیرد، اما مبادله با عده ای دیگر از کشورها ممکن است با محدودیت هایی همراه باشد.

در حال حاضر، صادرات انواع گل و گیاه از ایران به کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، عراق و روسیه با سهولت بیشتری همراه است. هر چه فاصله کشور مقصد تا ایران کمتر باشد، کیفیت صادرات گل ها و گیاهان زینتی بالاتر خواهد بود.